نحوه محاسبه تعداد رول مورد نیاز کاغذدیواری

برای به دست آوردن تعداد رول مورد نیاز، ابتدا باید طول و ارتفاع دیوار را متر کنید و روی برگه ای یادداشت کنید؛ همانطور که می دانید واحد محاسبه کاغذ دیواری ها رول می باشد، اما هر رول یعنی چند متر؟

این همان پرسشی است که می خواهیم به آن پاسخ دهیم، رولها دارای اندازه های متفاوتی هستند، اما این اندازه های متفاوت نیز از استانداردهایی پیروی می کنند، کاغذ دیواری ها در اکثر موارد دارای ۳ اندازه مشخص هستند.

نوع اول

عرض ۵۳ سانتیمتر در طول ۱۰ متر که مجموعا دارای سطح ۵ متر مربع هستند، اگر از فروشنده ای عبارت کاغذدیواری ۵ متری راشنیدید، تعجب نکنید منظور از کاغذدیواری ۵ متری یا عرض ۵۰، همان عرض ۵۳ در طول ۱۰ متر می باشد.

نوع دوم

عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر که مجموعا دارای سطح ۷ متر مربع می باشد، که از آن با عنوان کاغذدیواری ۷ متری نیز یاد می شود.

نوع سوم

کاغذدیواری ها دارای عرض ۱ متر و ۶ سانتیمتر در طول ۱۵ متر و ۶۰ سانتیمتر که مجموعا ۱۶/۵ متر مربع را پوشش می دهند؛ لازم به ذکر است که علاوه بر ۳ نوع گفته شده، کاغذدیواری هایی نیز وجود دارند که مثلا عرض آنها ۵۲ سانتیمتر است یا طول آنها ۸ یا ۹ متر است.

ولی ما با توجه به استانداردها و عرف بازار پیش می رویم و توضیحاتمان براساس این اصول می باشد؛ خب تا اینجای کار برای محاسبه تعداد رول کاغذدیواری مورد نیاز، اندازه رول را مشخص می کنیم.

اگر کاغذدیواری انتخابی شما دارای عرض ۵۳ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۱٫۵ کنید.

اگر کاغذدیواری انتخابی شما دارای عرض ۷۰ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۲٫۱ کنید .

اگر کاغذدیواری انتخابی شما دارای عرض ۱۰۶ سانتیمتر بود، بایستی طول دیوار را تقسیم بر عدد ۵٫۳ کنید.

عدد های بدست آمده را به بالا رند کنید تا تعداد رول مصرفی شما بدست بیاید.

یک مثال بسیار ساده می زنیم، فرض کنید که طول دیوار ما ۴ متر و کاغذ دیواری انتخابی ما دارای عرض ۵۳ سانتیمتر باشد، عدد ۴ را بر ۱٫۵ تقسیم می کنیم، حاصل عدد ۲٫۶۶ می شود که با رند کردن به بالا عدد ۳ بدست می آید، پس برای یک دیوار ۴ متری نیاز به ۳ رول کاغذ دیواری عرض ۵۳ داریم .

شما میتوانید قیمت انواع کاغذدیواری را اینجا مشاهده کنید.

قیمتممیتو۸انید شاهده  کاغذ دیواری . قیمت کاغذدیواری – قیمت پارکت

قیمت کاغذ دیانانو۸اعو۸اع واری – قیمت پارکت

کاغذ  دیو۸ار۴ی اینجا
نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
پیمایش به بالا